Doğu Hindistan Şirketi: 1001 Oyun açıklaması
Doğu Hindistan Şirketi, zamanının en büyük ticaret organizasyonuydu. Avrupa'ya baharat, altın, değerli taşlar, çay, kahve tedarik eden büyük fonlar yatırıldı ve inanılmaz karlar elde edildi. Bu şirketin satmadıklarını listelemek daha kolay. Çok paranın olduğu yerde, yasayı çiğnemeye ihtiyaç vardır. Ancak söz konusu "firma" benzersiz bir durumdur: Aslında, kendisi bir tür devletti, özel mülkiyete sahipti, para basma hakkına sahipti, bağımsız bir ordu kurdu ve savaşlar başlattı. Genel olarak, hangi yönün öncelikli olduğunu söylemek zordur - ticaret veya askeri harekat. East India Company oyununda nelere daha çok dikkat edileceğine sadece bilgisayar başında oturan kişi karar verir.
Doğu Hindistan Ticaret Şirketi'nin her zamankinden daha iyi durumda olduğu bir dönem olan on sekizinci yüzyılda hareket etmeliyiz. Ayrıca 1001 oyuna başlamadan önce kahramanın uzmanlığına (tüccar, korsan veya asker) ve uyruğuna (İngilizce, Fransızca, Felemenkçe, Portekizce, Dane, İsveççe, İtalyanca, İspanyol) karar vermelisiniz. Kesin cevap - neden gerekli? - geliştiriciler vermekten onur duymadılar, ancak mesleğin ve karakterin kökeninin birleşiminin bazı özel becerileri etkilediğinden veya belirli bonuslar verdiğinden şüpheleniyoruz.
Kimse uzun süre önlük bağlayıp bize hayatı öğretmeyecek: Pratik olarak en başından beri, iş imparatorluğumuzu sıfırdan kuruyoruz ve etkileyici bir filo yaratıyoruz. En zor şey bir denge bulmaktır: ticaret olmadan askeri kuvvetlerin bakımı için para olmayacak ve ordu tarafından korunmayan ticaret yolları hızla karlı olmaktan çıkacaktır. Unutulmaması tavsiye edilen bir diğer alan ise şehirler ve limanlarla diplomatik ilişkilerdir. Nadir malların temini, askeri destek, silahlı çatışma - hepsi yakın dikkat gerektirir. Buna ek olarak, anavatan ulusal öneme sahip misyonları sürekli olarak "ödüllendirecek" ve hükümet görevlerini görmezden geldiği için gücenecek.
Belki de çoğu zaman doğrudan filo tarafından alınacaktır - hiçbir şekilde hassas kontrol olmadan yapmayacak olan odur. Yeni ekipman alımı, eskilerin onarımı ve değiştirilmesi, gemilerin sürekli onarımı, tabiri caizse personel alımı. İkincisi üzerinde daha ayrıntılı olarak durmaya değer. Barış zamanında güverteyi 24 saat temizleyen ve orduda top yemi olarak hareket eden sıradan denizcilere ek olarak, ekip uzmanları, zanaatlarının ustalarını - doktorlar, pilotlar, haritacılar, topçular, keskin nişancılar içermelidir. Onlar olmadan etkili bir ordu söz konusu olamaz.
Filo bir düşman gemisiyle mi çarpıştı? Takımınıza yardım etmenin iki yolu var. Birincisi, gerçek zamanlı strateji modunda birimleri kontrol etmek, saldırılarını hedeflemek ve özellikle hırpalanmış birimleri arkaya çekmek. İkincisi, ayrı bir gemide savaşa katılmak ve ruhu almak, hantal rakipleri ince doğramaktır. Hangi yolu - taktik veya asker - seçmek sadece kişisel tercihlere değil, aynı zamanda ana karakterin uzmanlığına da bağlıdır (bunun hakkında makalenin başında konuştuk).
Desura'in şu an alın teriyle üzerinde çalıştığı proje, türlerin kesiştiği noktada oldukça ilgi çekici bir 1001 oyun olmayı vadediyor. Ekonomik strateji, aksiyon, RTS - birbirinden çok farklı modların bir karışımı, 1001 oyun endüstrisinde sansasyon yaratabilir veya başka bir sıkıcı, işe yaramaz ürüne dönüşebilir. Her durumda, Desura'in yaptığı çalışmaların sonucunu 2009'un ilk çeyreğine kadar görmeyeceğiz.